ORIGINAL_ARTICLE
ارائه رویکردی نوین برای کنترل آماری پروژه با استفاده از تحلیل ریسک یکپارچه هزینه-زمانبندی
نیاز به مفاهیم و روشهای کاراتر در مدیریت پروژه یکی از مهمترین عواملی است که در سالیان اخیر منجر به توسعه و تدوین استانداردها، پیکرههای دانش، و روششناسیهای بینالملی متعددی در این زمینه شده است. مدیریت ارزش کسبشده یکی از این روشهاست که با ارائه شاخصهای متعدد، عملکرد هزینهای و زمانی پروژهها را مورد سنجش قرار میدهد. در سالیان اخیر، استفاده از فنون آماری برای پایش عملکرد شاخصهای مدیریت ارزش کسبشده مد نظر محققان و دستاندرکاران پروژهها بوده است. با این حال، تقریبا تمامی این روشها، فنون آماری را بدون در نظر گرفتن ویژگیهای خاص پروژهها، به شکل سنتی مورد استفاده قرار دادهاند. این در حالی است که این فنون اساسا برای کنترل فرایندهایی توسعه یافتهاند که از لحاظ ماهیتی تفاوتهای بسیاری با پروژهها دارند. این امر سبب شده است تا تحلیلهای حاصل از این روشها نادرست بوده و منجر به تصمیمات اشتباه گردد. در این مقاله رویکردی نوین برای کنترل آماری پروژه ارائه شده است که با استفاده از تحلیل ریسک یکپارچه هزینه-زمانبندی، ویژگیهای خاص پروژه را مدنظر قرار میدهد. برای بررسی عملکرد رویکرد ارائه شده، از یک شبیهسازی گسترده استفاده شده است که تمامی حالات ممکن را دربر میگیرد. همانطور که انتظار میرفت، نتایج بررسی عملکرد حاکی از توانایی نمودار ارائه شده در شناسایی تغییرات عملکرد، و اجتناب از صدور هشدارهای اشتباه است.
http://www.jstandardization.ir/article_51315_9b2daed0a5f24211f9a256a32aee47e6.pdf
2017-08-23
6
17
کنترل آماری پروژه
تحلیل ریسک
مدیریت ارزش
سیامک
نوری
1
دانشیار دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران
LEAD_AUTHOR
سیدطه حسین
مرتجی
2
دانشجوی دکتری مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران
AUTHOR
Q. W. Fleming and J. M. Koppelman, Earned Value Project Management, Project Management Institute, 2010.
1
M. Vanhoucke, Project Management with Dynamic Scheduling: Baseline Scheduling, Risk Analysis, and Project Control, Verlag Berlin Heidelberg: Springer, 2012.
2
M. Vanhoucke, Measuring Time: Improving Project Performance Using Earned Value Management, Springer, 2009.
3
W. H. Lipke, Earned Schedule, Chicago: Lulu, 2009.
4
م. باقرپور و س. ط. ح. مرتجی, مدیریت هزینه پروژه: برآورد و کنترل هزینه, تهران: ایده نگار, 1391.
5
ر. نورالسناء, کنترل کیفیت آماری, تهران: انتشارات دانشگاه علم و صنعت, 1389.
6
D. C. Montgomery, Introduction to Statistical Quality Control, John Wiley & Sons, 2008.
7
W. H. Lipke and J. Vaughn, "Statistical Process Control Meets Earned Value," Cross Talk: Journal of Defence Software Engineering, pp. 16-28, 2000.
8
W. H. Lipke, "Further Study of the Normality of CPI and SPI(t)," The Measurable News, pp. 16-18, 2012.
9
W. H. Lipke, "A Study of the Normality of Earned Value Management," The Measurable News, pp. 1-4, 2002.
10
F. T. Anbari, "Earned Value Project Management, Method and Extensions," Project Management Journal, pp. 12-23, 2003.
11
K. M. Nassar, W. M. Nassar and M. Y. Hegab, "Evaluating Cost Overruns of Asphalt Paving Project Using Statistical Process Control Methods," Journal of Construction Engineering and Management, pp. 1173-1178, 2005.
12
Q. Wang, N. Jiang, L. Gou, M. Chel and R. Zhang, "Practical Experiences of Cost/Schedule Measure Through EVM and SPC," in SPW/Prosim, 2006.
13
S.-S. Leu, Y.-C. Lin, T.-A. Chen and Y.-Y. Ho, "Improving Traditional Earned Value Management by Incorporating Statistical Process Charts," in International Symposium on Automation and Robotics in Construction, 2006.
14
W. H. Lipke, "Schedule Is Different," The Measurable News, pp. 31-34, 2003.
15
W. H. Lipke, "Statistical Methods Applied to EVM: The Next Frontier," Cross Talk: Journal of Defence Software Engineering, pp. 20-23, 2006.
16
W. H. Lipke, "Prediction of Project Outcome, the Application of Statistical Methods to Earned Value Management and Earned Schedule Performance Indexes," International Journal of Project Management, pp. 400-407, 2009.
17
S.-S. Leu and Y.-C. Lin, "Project Performance Evaluation Based on Statistical," Journal of Construction Engineering and Management, pp. 813-819, 2008.
18
S. Noori, M. Bagherpour and A. Zareei, "Applying Fuzzy Control Chart in Earned Value Analysis: A New Application," World Applied Sciences Journal, pp. 684-690, 2008.
19
W. H. Lipke, O. Zwikael, K. Henderson and F. Anbari, "Prediction of project outcome, The application of statistical methods to earned value management and earned schedule performance indexes," International Journal of Project Management, pp. 400-407, 2009.
20
W. H. Lipke, "Applying Statistical Methods to EVM, Reserve Planning and Forecasting," The Measurable News, pp. 17-24, 2010.
21
R. Aliverdi, L. Moslemi Naeni and A. Salehipour, "Monitoring project duration and cost in a construction project by applying statistical quality control charts," International Journal of Project Management, pp. xxx-xxx, 2012.
22
D. F. Cioffi, "Designing Project Management: A Scientific Notation and An Improved Formalism for Earned Value Calculations," International Journal of Project Management, vol. 24, no. 2, pp. 136-144, 2006.
23
D. F. Cioffi, "Completing Projects According to Plans: An Earned Value Improvement Index," International Journal of Project Management, no. 57, pp. 290-295, 2006.
24
A. Zareei, M. Bagherpour and S. Noori, "The Use of Earned Value Analysis in Production Control with Uncertainty Conditions," Journal of Uncertain Systems, vol. 5, no. 1, pp. 21-32, 2011.
25
W. H. Lipke, "Statistical Process Control of Project Performance," The Measurable News, pp. 24-28, 2002.
26
M. Vanhoucke, "Measuring the efficiency of project control using fictitious and empirical project data," International Journal of Project Management, pp. 252-263, 2012.
27
J. S. Oakland, Statistical Process Control, Great Britain: Butterworth-Heinemann, Elsevier, 2008.
28
ORIGINAL_ARTICLE
مروری بر آزمونهای تعیین حساسیت در استانداردسازی مواد منفجرهی نانومقیاس
تعیین میزان حساسیت مواد منفجره نه تنها از منظر تئوری آن (ناپایداری سیستم، ارتباط میان ساختار و خصوصیات انفجاری) دارای مزیت است، بلکه از جنبههای ایمنی در بهرهبرداری از این مواد دارای اهمیت کاربردی است. انجام این آزمایشات در هنگام تأییدیهی اولیه مواد منفجرهی جدید و نیز درصورت هرگونه بهینهسازی یا اصلاح روی مواد منفجرهی متداول، الزامی هستند. با تعیین حساسیت این دسته از مواد پرانرژی و برآوردهسازی الزامات موردنظر، از ایمنی این محصولات در چرخهی عمر آنها (انبارش، حملونقل، بهرهبرداری و ...) اطمینان حاصل میشود. محققینی که در زمینهی مواد پرانرژی فعالیت دارند همواره در تلاشند تا به موادی با عملکرد بالاتر و حساسیت کمتر به ضربه و اصطکاک دست یابند. یکی از روشهای کاهش حساسیت مواد منفجره، ریز کردن آنها میباشد. مواد منفجره در مقیاس نانو به دلیل نقص بلور[1]کمتر معمولاً دارای حساسیت کمتر و ایمنی بیشتری بوده و بهواسطهی آزادسازی انرژی بیشتر، عملکرد محصولات نظامی را افزایش میدهند. با ریز کردن مواد منفجره سطح تماس آنها تغییر کرده و رفتارشان عوض میشود. در مواد تودهای تنها درصد کمی از اتمها در سطح و یا نزدیکی سطح وجود دارند. در مواد نانو، اندازهی کوچک باعث حضور بیش از نیمی از ذرات در نزدیکی سطوح تماس شده و خصوصیات سطح مثل: سطوح انرژی، ساختار الکترونی و واکنشپذیری برای حالتهای ذکرشده متفاوت است و از اینرو خصوصیات متفاوتی در مواد ایجاد خواهد شد. برمبنای تحقیقات مختلف صورت گرفته، با کاهش اندازهی ذرات، میزان حساسیت مواد پرانرژی نانومقیاس به ضربه، اصطکاک، شوک، تخلیهی الکتریسیتهی ساکن و ... بهدلیل کاهش امکان تشکیل نقطههای داغ[2]، کمتر میشود. صحهگذاری ایمنی مواد منفجرهی جدید نانومقیاس برای کاربری در طول عمر خدماتدهی آنها، با استفاده از روشهای ارزیابی حساسیت به ضربه، حساسیت اصطکاک، الکتریسیتهی ساکن، شوک و ... انجام میپذیرد. از اینرو، با توجه به آنکه مواد منفجرهی نانومقیاس تولیدشده با هریک از روشهای بالا به پایین یا پایین به بالا در زمرهی مواد منفجرهی جدید قرار میگیرند، بایستی میزان حساسیت آنها تعیین شود. از جمله الزاماتی که برای تعیین ایمنی این دسته از مواد پرانرژی کنترل میشود، حساسیت آنها به ضربه، اصطکاک، تخلیهی الکتریسیتهی ساکن، شوک و قطر بحرانی است. [1]. Crystal defects [2]. Hot spot
http://www.jstandardization.ir/article_51316_f911b1039038c7e871d075b377cfe683.pdf
2017-08-23
18
30
مواد منفجره
نانومقیاس
حساسیت
ضربه
اصطکاک
تخلیهی الکتریسیتهی ساکن
شوک
قطر بحرانی
علی
ملکی
1
دکتری شیمی آلی (دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران)،
LEAD_AUTHOR
وحید
شعبانی
alahosamad@yahoo.com
2
کارشناسی ارشد علوم و فناوری نانو- نانو شیمی
AUTHOR
جمال
رحیمی
3
دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی آلی (دانشگاه علم و صنعت ایران)
AUTHOR
[1] J. Akhavan, “The Chemistry of Explosives”, The Royal Society of Chemistry, 1998.
1
[2] ی. بیات، ح. دهقانی، ن. ذکری، ف. ابریشمی، مواد منفجرهی نانوسایز- روشهای تهیه و بررسی خواص، انتشارات دانشگاه صنعتی مالک اشتر، 1385.
2
[3] TM 9-1300-214, “Military Explosives”, Department of The Army Technical Mannual, 1984.
3
[4] NATO AOP-7: 2004; Manual of Data Requirements and Tests for the Qualification of Explosive Materials for Military use.
4
[5] NATO STANAG 4170, Principles and Methodology for the Qualification of Explosive Materials for Military use, 1985.
5
[6] Jie LIU, Wei JIANG, Qing YANG, Jian SONG, Ga-zi HAO, Feng-sheng LI, “Study of nano-nitramine explosives: preparation, sensitivity and application”, Defence Technology, 184-189, 10, 2014.
6
[7] Jie LIU, Wei JIANG, Jiang-bao ZENG, Qing YANG, Yu-jiao WANG, Feng-sheng LI, “Effect of drying on particle size and sensitivities of nano hexahydro-1,3,5-trinitro-1,3,5-triazine”, Defence Technology, 9-16, 10, 2014.
7
[8] Y. Bayat, V. Zeynali, "Preparation and Characterization of Nano-CL-20 Explosive", Journal of Energetic Materials, Vol. 29, 2011, pp. 281–291.
8
[9] G.Yang, F. Nie, H. Huang, L. Zhao, W. Pang, "Preparation and Characterization of Nano-TATB Explosive", Propellants, Explosives, Pyrotechnics,Vol. 31, No. 5, 2006, pp. 390-394.
9
[10] G. Yang, F. Nie, J. Li, Q. Guo, Z. Qiao, "Preparation and Characterization of Nano-NTO Explosive", Journal of Energetic Materials, Vol. 25, 2007, pp. 35-47.
10
[11] K. Y. Lee, D. S. Moore, B. W. Asay, A. Lobet, "Submicron-Sized Gamma-HMX, Preparation and Initial Characterization", Journal of Energetic Materials, Vol. 25, 2007, pp. 161-171.
11
[12] P. Redner, D. Kapoor, R. Patel, M. Chung, D. Martin, "Production And Characterization Of Nano-RDX", U.S. Army, RDECOM-ARDEC, Picatinny, NJ 07806-5000, NOV. 2006.
12
[13] A. Shokrolahi, A. Zali, A. Mousaviazar, M. H. Keshavarz, H. Hajhashemi, "Preparation of Nano-K-6 (Nano-Keto RDX) and Determination of Its haracterization and Thermolysis", Journal of Energetic Materials, Vol. 29, 2011, pp. 115–126.
13
[14] MIL-STD-650, Explosive: Sampling, Inspection and Testing, 1987.
14
[15] NATO STANAG 4489: 1999; Explosives, Impact Sensitivity Tests.
15
[16] NATO STANAG 4487: 2002; Explosive, Friction Sensitivity Tests.
16
[17] NATO STANAG 4488: 2002; Explosives, Shock Sensitivity Tests.
17
[18] NATO STANAG 4490: 2001; Explosives, Electrostatic Discharge Sensitivity Test(S).
18
[19] Suceska, Muhamed, “Test Methodes for Explosives”, Springer-Verlag, New York, Inc., 1995.
19
ORIGINAL_ARTICLE
مروری بر مدلهای بلوغ در حوزه مدیریت فرآیند کسب و کار
محیط کسب و کار کنونی مستلزم مدیریت یکپارچه و دیدگاه سیستمی است و ساختارهای سنتی پاسخگوی آن نیست. مدیریت مبتنی بر فرآیند یکی از رویکردهای رایج مدیریت سازمان است که ساختار سنتی حوزههای وظیفهای را از بین میبرد. در این دیدگاه فرآیندها به عنوان داراییهای استراتژیک سازمان محسوب میشوند و نیازمند مدیریت و بهبود مستمر میباشند. لذا سازمانها خواستار روشی جامع و اصولی برای ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف فرآیندهای خود هستند که مدلهای بلوغ به این نیاز پاسخ میدهند. مدل بلوغ فرآیند کسب و کار یک مسیر بهبود تکاملی را توصیف میکند که راهنمای سازمانها برای حرکت از نابالغی و فعالیتهای متناقض به سمت بلوغ و فرآیندهای منظم است. مدلهای بلوغ بسیاری در حوزه مدیریت فرایند کسب و کار وجود دارد که در این مقاله مهمترین آنها معرفی میشوند و ابعاد مورد توجه در مدلها بررسی میشود.
http://www.jstandardization.ir/article_51317_ae6c4f055028b7de264b0620b0caf8eb.pdf
2017-08-23
32
46
فرآیند
مدیریت فرآیند کسب و کار
مدل بلوغ فرآیند
مدل بلوغ مدیریت فرآیند کسب و کار
مینا
رنجبر فرد
1
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه الزهرا، تهران
LEAD_AUTHOR
زهرا
جنگجو
2
کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه الزهرا، تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
چالش های استقرار الگوی تعالی سازمانی (EFQM) به عنوان یک چارچوب بهبود عملکرد در نظام اداری ایران
امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از سازمانها اعم از دولتی و خصوصی و با ماهیت صنعتی، آموزشی، خدمانی و بازرگانی جهت بهبود عملکرد اقدامات و فعالیتهای خود و افزایش توان رقابتی، نسبت به استقرار ابزارها و فنون جدید مدیریتی اهتمام میورزند. اما نکته قابل تامل این است که استقرار و به کارگیری این ابزارها و فنون مدیریتی میبایست خردمندانه و آگاهانه صورت پذیرد. طی سالهای اخیر جهتگیریهایی در سازمانهای دولتی ایران در خصوص کیفیت و ایجاد تعالی سازمانی، صورت پذیرفته است و به عقیده نگارنده در استقرار و جاریسازی فلسفه کیفیت و تعالی، بسیاری از سازمانها و شرکتهای دولتی کشور با صرف هزینههای بسیار زیاد، شتابزده عمل نموده و در خصوص ایجاد زیرساختهای مناسب به منظور نهادینه شدن فرهنگ کیفیت و تعالی، سیاستها و خطمشیهای مناسبی پیشبینی نگردیده است. از این رو، نگارنده در نوشتار حاضر موضوع تعالی سازمانی (EFQM) در نظام اداری ایران را با رویکرد انتقادی مورد مداقه قرار داده و سپس به منظور استقرار عالمانه آن یک الگوی مفهومی ارائه می گردد.
http://www.jstandardization.ir/article_51318_f2ebe2924c36b6aa30898e3ca1548959.pdf
2017-08-23
48
64
بهبود عملکرد
الگوی تعالی سازمانی
نظام اداری ایران
رویکرد انتقادی
حامد
محمدی
1
دکتری مدیریت دولتی، کارشناس منابع انسانی شرکت گاز استان مازندران
LEAD_AUTHOR
1-ابطحی، سیدحسین ؛ صلواتی، عادل. (1385). مدیریت دانش در سازمان، تهران: انتشارات پیوند نو، ص 72.
1
2-اکلند، جاناس. (1386). تعالی سازمانی فراگیر، محسن الوندی (مترجم)، تهران: انتشارات رسا.
2
3- الدفت، ریچارد. (1380) تئوری و طراحی سازمان، علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی (مترجمان)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، ص 631.
3
4- اﻟﻮاﻧﯽ، ﺳﯿﺪﻣﻬﺪی. (1378). ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﺗﻬﺮان، ﻧﺸﺮ ﻧﯽ.
4
5- الوانی، سیدمهدی. (1380). تنگناهای کاربرد مدیریت کیفیت جامع در بخش دولتی، فصلنامه مدیریت دولتی، شماره 53 و 54، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، ص 7.
5
6- الوانی، سیدمهدی ؛ ریاحی، بهروز. (1382). سنجش کیفیت خدمات در بخش عمومی، تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، چاپ اول.
6
7- ایمائی، ماساکی. (1373). روشهای بهبود مستمر، محمدحسین سلیمی(مترجم)، تهران: انتشارات وزارت صنایع سنگین.
7
8- بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت. (1384). تعالی سازمانها، محمدرضا گرامی و حمیدرضا علیزاده (مترجمان)، تهران: انتشارات موسسه مطالعات بهرهوری و منابع انسانی، صص 26-11.
8
9- پترسون، جیمزجی. (1376). ایزو 9000 استانداردهای جهانی کیفیت، حسین ظهوریان و همکاران (مترجمان)، تهران: انتشارات رسا، صص 34-19.
9
10- پسران قادر، مجید. (1387). تحول مدیریتی و اصلاح اداری، تهران: انتشارات فرمنش.
10
11- پللیلرانت ؛ نوریاکیکانو. (1374). مدیریت ژاپنی، محمد تقیزاده انصاری (مترجم)، صص 49-43.
11
12- جعفری، مصطفی ؛ کلانتر، سیدکیانوش. (1382). مدیریت دانش در سازمان، ماهنامه تدبیر، سال چهاردهم، شماره 142، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
12
13- جهانگیری، علی. (1382). دولت مشتریمدار، فصلنامه فرآیند مدیریت و توسعه، شماره 60 و 61، انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، صص 41-40.
13
14- داناییفرد، حسن ؛ الوانی، سیدمهدی ؛ آذر، عادل. (1390). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، انتشارات صفار.
14
15- رجب بیگی، مجتبی ؛ سلیمی، محمد حسین. (1374). مدیریت کیفیت فراگیر، تهران: انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صص 36-33.
15
16- رضایینژاد، عبدالرضا. (1378). مدیریت کیفیت فراگیر، تهران: انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا.
16
17- ریاحی، بهروز ؛ الوانی، سیدمهدی. (1381). نظریه نوین مدیریت کیفیت جامع در بخش دولتی ایران، فصلنامه تحول اداری، سال هفتم، شماره 42-41.
17
18- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور. (1381). مصوبات برنامه 2-6: اصلاح فرآیندها و روشهای انجام کار، تهران: انتشارات معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
18
19- سهرابی، ابوالفضل ؛ نذزمحمدی شهرجردی، محمد ؛ جندقی، غلامرضا ؛ اخوان، سیدحسین. (1390). آسیبشناسی اجرای طرح تکریم در سازمانهای دولتی، فصلنامه دانشور رفتار، سال هجدهم، شماره 1.
19
20- سلطانی، محمدرضا ؛ نیکوکار، غلامحسین ؛ تابان، محمد ؛ صفری، علی. (1393). بومیسازی معیارهای مدل سرآمدی سازمانی (EFQM) در سازمانهای پژوهشی نظامی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره 4، شماره 1.
20
21- سنگه، پیتر. (1383). رقص تغییر: چالشهای تغییر پایدار در سازمانهای یادگیرنده، علینقی مشایخی و همکاران (مترجمان)، تهران: انتشارات گروه پژوهشی صنعتی آریانا، صص 22-21.
21
22- شمس، غلامرضا ؛ بولوسار، کارلوس. (1389). ارزیابی میدانی مدل تعالی سازمانی (EFQM) به عنوان یک چارچوب مدیریت کیفیت فراگیر، فصلنامه چشم انداز مدیریت دولتی، شماره 2، ص 112.
22
23- طباطباییمزدآبادی، سیدمحسن. (1393). بررسی مدلهای تعالی سازمانی، فصلنامه ترویج علم، سال پنجم، شماره هفتم، صص 104-99.
23
24- فقیهی، ابوالحسن ؛ واعظی، رضا ؛ آغاز، عسل. (1389). ﺗﺎﻣﻠﯽ ﺑﺮ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﻮروﮐﺮاﺳﯽ ﻓﺮﻫﻨﮓ و اﯾﺮان، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال پنجم، شماره 19.
24
25- موغلی، علیرضا ؛ عزیزی، علیرضا. (1390). مدیریت بهرهوری منابع انسانی، تهران: تهران: دانشگاه پیام نور، ص 279.
25
26- میرسپاسی، ناصر ؛ معمارزاده، غلامرضا ؛ نجف بیگی، رضا ؛ علی زاده، مهدی. (1392). ﻃﺮاﺣﻲ اﻟﮕﻮی ﺗﻌﺎﻟﻲ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ در ﺑﺨﺶ دوﻟتی، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، سال پنجم، شماره 10.
26
27- نوروزیان، میثم. (1385). دانش مدیریت دانش، ماهنامه تدبیر، شماره 176، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
27
28- Allur, E. (2010). The Dissemination of the EFQM Self-evaluation Model across Europe, Review of international Comparative Management, Vol 11, No 5.
28
29- Arnaboldi, M., & Azzone, G. (2010). Constructing performance measurement in the public sector, Critical Perspectives on Accounting, Vol. 21.
29
30- Carter, L.F., & Kitts, K.D. (2007). Managing Public Personnel: A turn-if- the- century perspective, Handbook of Public Administration, Jack Rabin and W. Bartley Hildreth and Gerald J. Miller, Taylor and Francis Group, LLC, P.P. 387-391.
30
31- Feigenbaum, A. (1990). Total Quality Management , The 7th world productivity, 21st November.
31
32- Gummer., & Mccallin. (1995). Total Quality Management in the social service: Theory and practice.
32
33- Holzer, M. (1992). Mastering Public Productivity Improvement, Newark, New Jersey, P.P.1-6.
33
34- http://excellence.imi.ir/iranaward/Pages/Home.aspx
34
35- Johannes, M., & Breinlinger-O’Reilly, J., & Elser, J. (2000). Quality Management in German Health care the EFQM Excellence Model, Emerald: International Journal of Health Care quality Assurance, 13 (6).
35
36- Klefsio, B., & Bergquist, B., & Gravate, R. (2008). Quality Management & Business Excellence , Customer & Stake holders, The TQM journal, Vol. 20, No 2.
36
37- Mattin-Castilla, J.I., & Rodriguez-Ruiz, O. (2003). EFQM model: Knowledge governance and Competitive advantage, Journal of Intellectual Capital, Vol.9, No.1, P. 136.
37
38- McGowan, R.P. (1984). Strategies for productivity improvement in local government, Public Productivity Review, Vol.8, No.4, P.319.
38
39- Rodríguez, M., & Álvarez, M.J. (2014). Does the EFQM Model Identify and Reinforce Information Capability? Journal of Social and Behavioral Sciences, Vol 109, P.P. 716-721.
39
40- Smith, G.F. (1993).Total Quality Management, Taylor & Francis.
40
41- Skildsen, J., & Kristensen, K., & John Juhl, H. (2002). Trends in EFQM criterion weights: The case of Danmark.
41
42- Stewart , T.A. (1997). Intellectual capital: the new wealth of organizations, Double day currency, New York, NY, USA.
42
43- Talwar, B. (2011). Comparative study of frame work, criteria and criterion weighting of excellence models”. In: journal of Measuring business excellence. Vol.15, No.1, P.P.49-65.
43
44- Thiel, S.V., & Leeuw, F.L. (2002). The Performance Paradox in the Public Sector, Taylor & Francis, P.P. 272-274.
44
45- Valcárcel, M., & Lucena, R. (2014). A quantitative model to assess Social Responsibility in Environmental Science and Technology, Science of the Total Environment, 466–467(2014), P.P. 40–46.
45
46- Yong, J., & Wilkinson, A. (2001). Rethinking total quality management, Total Quality Management, 12 (2), P.247.
46
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی تأثیر نظامهای مدیریت نوآوری استاندارد بر توانمندی نوآوری و کارنمود کسبوکار: یک مطالعهی تجربی
در این مقاله تحلیلی جدید در رابطه با تأثیر نظام مدیریت نوآوری استاندارد (SIMS) بر توانمندی نوآوری شرکت، کارنمود کسبوکار، و نتایج شرکت ارائه میشود، که نقش بیبدیلی در ادبیات مدیریت نوآوری دارد. این پژوهش مبتنیبر استاندارد UNE 166002 است که یکی از اولین اسناد ملی قابل صدورگواهینامه برای SIMSs است که بهصورت جهانی وجود دارد؛ و یکی از اولین نظامهای SIMS در جهان است که به سطحی مطلوب از پذیرش رسیدهاست تا بتوان بر مبنای آن مطالعات تجربی انجام داد. بهمنظور تحلیل تأثیر آن بر شرکتها، یک مدل رابطهای توسعه یافت و فرضیههای بهکار رفته در ارتباط با ابعاد اصلی مدل مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت.
http://www.jstandardization.ir/article_51319_2cb2f7d9fa06f33f095a8d25f6c9571e.pdf
2017-08-23
65
86
نظام مدیریت نوآوری استاندارد
UNE 166002
توانمندی نوآوری
کارنمود کسب و کار
مریم
محمدروضهسرا
1
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
LEAD_AUTHOR
فاطمه
خسروی
2
دانش آموخته ی کارشناسی ارشد مدیریت شهری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
AUTHOR
مجتبی
بحیرایی
m.bahiraee@gmail.com
3
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه مالک اشتر، تهران، ایران
AUTHOR
Mir, M., Casadesús, M., & Petnji, L. H. (2016). The impact of standardized innovation management systems on innovation capability and business performance: An empirical study. Journal of Engineering and Technology Management, 41, 26-44.
1
ORIGINAL_ARTICLE
چالشهای کنترلی و امنیت فیزیکی در مراکز داده استاندارد
مراکز داده جدید از لایههایی از فضای تکنیکی (فنی)، پشتیبانی و نیروی اجرایی پشتیبان اتاق کامپیوتر با قابلیت پردازش بسیار بالا و ذخیرهسازی تشکیل شدهاند. بسته به نوع و اندازه مرکز داده، جهت تامین امنیت فیزیکی ممکن است که به تمامی نیازمندی های امنیتی ساختمانی، اتاق، ناحیه اطراف، و کل سایت نیاز باشد. در این مقاله مهترین چالشهای کنترلی و امنیت فیزیکی در مراکز داده استاندارد که مهندسین طراح با آنها سروکار دارند، باختصار مورد بحث و تحلیل قرارگرفته اند.
http://www.jstandardization.ir/article_51320_a334cc4e77e7f40522dd4f3d65cdee35.pdf
2017-08-23
87
102
مرکز داده
امنیت فیزیکی
کنترل
استانداردسازی
مرکز داده استاندارد
محمدجمال
رازقی
jamal@elenoon.ir
1
دکتری مدیریت صنعتی
LEAD_AUTHOR
فرشاد
عرب مارکده
2
دانشجوی کارشناسی ارشد، مهندس کنترل و ابزاردقیق، دانشگاه شهید بهشتی
AUTHOR
- مقررات داراییها، ASIS جهانی
1
2- استاندارد ANSI/BICSI 002-2011
2
3- Alliance for Telecommunication Industry Solutions (ATIS)
3
ATIS 0600336, Engineering Requirements for a Universal Telecommunications Framework (2003)
4
4- American Society of Heating, Refrigerating, and Air-Conditioning Engineer (ASHRAE)
5
ASHRAE 62.1, Ventilation for Acceptable Indoor Air Quality (2007);
6
ASHRAE Best practices for Datacom Facility Energy Efficiency (2009);
7
ASHRAE Datacom Equipment Power Trends and Cooling Applications (2005);
8
ASHRAE Design Considerations for Data and Communications Equipment Centers (2009);
9
ASHRAE Gaseous and Particulate Contamination Guidelines for Data Centers (2009);
10
ASHRAE Structural and Vibration Guidelines for Datacom Equipment Centers (2008);
11
ASHRAE Thermal Guidelines for Data Processing Environments (2009);
12
5- Consumer Electronics Association (CEA)
13
CEA-310-E, Cabinets, Racks, Panels, and Associated Equipment (2005);
14
6- European Committee for Electrotechnical Standardization (CENELEC)
15
CENELEC EN 50173-1, Information technology - Generic Cabling Systems – Part 1: General
16
Requirements (2007);
17
CENELEC EN 50173-5, Information technology - Generic Cabling Systems - Part 5 Data Centres (2007);
18
CENELEC EN 50174-2, Information technology - Cabling installation - Installation planning andpractices inside buildings (2009);
19
7- European Telecommunications Standards Institute (ETSI)
20
ETSI EN 300-019, Equipment Engineering (EE) - Environmental conditions and environmental tests for telecommunications equipment
21
8- Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)
22
IEEE 142-2007 (The IEEE Green Book), Recommended Practice for Grounding for Industrial and Commercial Buildings;
23
IEEE 450-2002, IEEE Recommended Practice for Maintenance, Testing, and Replacement of Vented LeadAcid Batteries for Stationary Application;
24
IEEE 484-2002, IEEE Recommended Practice for Installation Design and Installation of Vented Lead-Acid Batteries for Stationary Applications;
25
IEEE 493-2007 (The IEEE Gold Book), Recommended Practice for Design of Reliable and Commercial Power Systems;
26
IEEE 1100-2005 (The IEEE Emerald Book), Recommended Practice for Powering and Grounding Electronic Equipment;
27
IEEE 1106-2005, IEEE Recommended Practice for Maintenance, Testing and eplacement of NickelCadmium Batteries for Stationary Applications;
28
IEEE 1115-2000, IEEE Recommended Practice for Sizing Nickel-Cadmium Batteries for Stationary Applications;
29
IEEE 1184-2006, IEEE Guide for the Selection and Sizing of Batteries for Uninterruptible Power Systems;
30
IEEE 1187-2002, IEEE Recommend Practice for Installation Design and Installation of Valve-Regulated Lead-Acid Batteries for Stationary Applications;
31
IEEE 1188-2005, IEEE Recommended Practice for Maintenance, Testing and Replacement of Valve Regulated Lead-Acid Batteries (VRLA) for Stationary Applications;
32
IEEE 1189-2007, IEEE Guide for the Selection of Valve-Regulated Lead-Acid (VRLA) Batteries for Stationary Applications;
33
IEEE 1491-2005, IEEE Guide for Selection and Use of Battery Monitoring Equipment in Stationary Applications;
34
IEEE 1578-2007, IEEE Recommended Practice for Stationary Battery Electrolyte Spill Containment and Management;
35
9- International Electrotechnical Commission (IEC)
36
IEC 61280-4-1:2009(E), Fibre-optic communication subsystem test procedures - Part 4-1: Installed cable plant - Multimode attenuation measurement;
37
IEC 61280-4-2:1999, Fibre Optic Communication Subsystem Basic Test Procedures - Part 4-2: Fibre Optic Cable Plant - Single-Mode Fibre Optic Cable Plant Attenuation;
38
IEC 61935-1:2005, Generic cabling systems-Communication cabling in accordance with ISO/IEC 11801- Part 1: Installed cabling;
39
IEC 62305-3: 2006, Protection against lightning - Part 3: Physical damage to structures and life hazard;
40
10- International Organization for Standardization (ISO)
41
ISO/IEC 11801:2002, Information technology - Generic cabling for customer premises;
42
ISO/IEC TR 14763-2:2000, Information technology – Implementation and operation of customer premises cabling – Part 2: Planning and installation of copper cabling;
43
ISO/IEC 14763-3:2006, Information technology—Implementation and operation of ustomer premises cabling-Part 3: Testing of optical fibre cabling;
44
ISO/IEC 24764:2010, Information technology - Generic cabling systems for data centres;
45
National Electrical Contractors Association (NECA)
46
ANSI/NECA/BICSI 607, Telecommunications Bonding and Grounding Planning and Installation Methods for Commercial Buildings (2010);
47
11- National Fire Protection Association (NFPA)
48
NFPA 12, Carbon Dioxide Fire Extinguishing Systems (2008);
49
NFPA 12A, Halon 1301 Fire Extinguishing Systems (2009);
50
NFPA 13, Standard for the Installation of Sprinkler Systems (2010);
51
NFPA 20, Installation of Stationary Pumps for Fire Protection (2010);
52
NFPA 70, The National Electrical Code® (NEC®) (2008);
53
NFPA 70E, Standard for Electrical Safety in the Workplace (2004);
54
NFPA 72, National Fire Alarm Code (1999);
55
NFPA 75, Standard for the Protection of Information Technology Equipment (2009);
56
NFPA 76, Recommended Practice for the Fire Protection of Telecommunications Facilities (2009)
57
NFPA 1600, Standard on Disaster/Emergency Management Business Continuity Programs (2007);
58
NFPA 2001, Standard on Clean Agent Fire Extinguishing Systems (2008);
59
NFPA Fire Protection Handbook (2003);Telcordia
60
Telcordia GR-63-CORE, NEBS Requirements: Physical Protection (2006);
61
Telcordia GR-139, Generic Requirements for Central Office Coaxial Cable (1996);
62
Telcordia GR-3028-CORE (2001), Thermal Management in Telecommunications Central Offices: Thermal GR-3028-CORE;
63
12- Telecommunication Industry Association (TIA)
64
ANSI/TIA TSB-155-A, Guidelines for the Assessment and Mitigation of Installed Category 6 Cabling toSupport 10GBASE-T (2010);
65
ANSI/TIA-526-14-A OFSTP-14 Optical Power Loss Measurement of Installed Multimode Fiber CablePlant (1998);
66
TIA-569-B, Commercial Building Standard for Telecommunications Pathways and Spaces (2004).
67
ANSI/TIA/EIA-606-A, Administration Standard for Commercial Telecommunications Infrastructure(2002);
68
ANSI-J-STD-607-A, Commercial Building Grounding (Earthing) and Bonding Requirements forTelecommunications (2002);
69
ANSI/TIA-862, Building Automation Cabling Standard for Commercial Buildings (2002);
70
ANSI/TIA-942, Telecommunications Infrastructure Standard for Data Centers (2005);
71
Underwriters Laboratories (UL)
72
ANSI/UL 497-2001, Standard for Safety Protectors for Paired-Conductor Communications Circuits;
73
UL 60950-1 2003, Information Technology Equipment - Safety - Part 1: General equirements;
74
13- Other Standards and Documents
75
Americans with Disabilities Act (ADA) (1990);
76
EU Code of Conduct on Data Centres Energy Efficiency, Version 1.0 (2008);
77
EU Best practices for EU Code of Conduct on Data Centres, version 1.0 (2008);
78
International Building Code (IBC), 2009;
79
International Fuel Gas Code (IFGC), 2009;
80
International Mechanical Code (IMC), 2009;
81
International Plumbing Code (IPC), 2009;
82
ORIGINAL_ARTICLE
ارائه الگوی تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد با نقش میانجی موفقیت در سازمان امور مالیاتی کشور
سازمانها با تغییرات و تحولات پیرامونی سریعی روبرو هستند ازاینرو باید بهگونهای برنامهریزی نمایند تا بتوانند ضمن حفظ بقا به نحو اثربخش به عملکرد خود ادامه دهند. پژوهش حاضر باهدف بررسی تاثیر ساختار بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی کار راهه در سازمان امور مالیاتی کشور انجامگرفته است. جامعه آماری پژوهش، تعداد 1708 نفر شامل مدیران و کارشناسان اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان بوده که از این تعداد 308 نفر بهعنوان نمونه با استفاده از فرمول کوکران و بهصورت طبقهای متناسب با حجم گروه، انتخابشدهاند. روش گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. برای آزمون سوالات پژوهش و همچنین بررسی مدل مفهومی پژوهش، از روش مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر واریانس و یا روش مدلسازی بر مبنای حداقل مربعات جزئی استفاده شد. یافتهها مؤید تأثیر ساختار سازمانی بر عملکرد سازمانی میباشد. تأثیر موفقیت کار راهه بر روی عملکرد نیز در این پژوهش نشان دادهشده است. همچنین تاثیر ساختار سازمانی روی موفقیت کار راهه به اثبات رسیده است. نقش میانجی موفقیت کار راهه، در تاثیر ساختار بر روی عملکرد نیز معنیدار بوده و مورد تایید قرارگرفته است.
http://www.jstandardization.ir/article_119833_b9c831de51c0dd953da59583a1a489f3.pdf
2017-09-22
125
146
ساختار سازمانی
میانجی موفقیت
امور مالیاتی
ستاره
صنعتی زاده
sanrad51@gmail.com
1
فارغ التحصیل دکتری مدیریت منابع انسانی پژوهشکده مدیریت پژوهشگاه شاخص پژوه
LEAD_AUTHOR
علی
شائمی برزوکی
2
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
AUTHOR
سید علی اکبر
نیلیپور طباطبائی
3
عضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر
AUTHOR
اقبالی، سید رحمان ، حامدی ، محسن، هاشمی، فاطمه (1396)، تأثیر مشخصههای فیزیکی محیط کاربر عملکرد کارکنان، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین)ع(، سال نهم، شماره2، ص:69-92
1
الوانی، سید مهدی(1387)، مدیریت عمومی، تهران: نشر نی
2
آرمسترانگ، میشل(1388)، مدیریت منابع انسانی (ترجمه:پهلوانیان، حسین؛ میرحسینی زواره، سید مهدی؛ کمایی، جمشید)، یزد: انتشارات نیکو روش.
3
دفت، ریچارد آل(1393)، مبانی تئوری و طراحی سازمان(ترجمه: پارساییان، علی؛ اعرابی، سید محمد)، چاپ دهم، دفتر پژوهشهای فرهنگی
4
رابینی، است فن پی و جان، تیموتیای(1394)، مبانی رفتار سازمانی(ترجمه: اعرابی،سید محمد؛ تقی زاده مطلق،محمد)، چاپ پنجم، دفتر پژوهشهای فرهنگی
5
رحیم نیا، فریبرز و علیزاده ، مسعود(1388)، بررسی ابعاد فرهنگسازمانی بر اساس مدل دنیسون ازنظر هییت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، مجله مطالعات روانشناسی و تربیتی، دوره 10، شماره 1 ، ص:148-170
6
رجبی، پونه؛ شیرازیان، زهرا(1396)، بررسی تاثیر ویژگیهای شغلی بر رشد مسیر شغلی و قابلیتهای تطبیق با آن، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دوره 9، شماره 4، ص: 107-127
7
چاپلقیان، غلام(1389)، بررسی مداخله هاو پیشرانهای راهبرد مدیریت عملکرد شغلی بنیان، فصلنامه علمی ترویجی توسعهسازمانی پلیس، سال هفتم، شماره31
8
حسینی، ابوالحسن؛ تبسمی، امیر؛ داد فر، زهرا(1396)، بررسی تاثیر کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی، چشمانداز مدیریت دولتی، شماره 29، ص: 155-171
9
خائف الهی، احمد و شرافت(1393)، تاثیر ابعاد کار راهه با توجه به عوامل شغلی بر پیامدهای سازمانی، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال ششم، شماره 3، ص:157-184
10
سپهر دوست، حمید؛ باروتی، مهسا(1396)، بررسی آثار تورمی تا نزی بر عملکرد نظام مالیاتی در ایران، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، سال بیست و دوم، شماره 72، پائیز 1396، ص: 1-40
11
سمیعی ،فاطمه؛ صادقیان، علیرضا و عابدی، محمدرضا(1393)، آرزوها و موفقیت مسیر شغلی مدیران، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال ششم، شماره 1 ، ص:53-77
12
سیدجوادین، سید رضا(1387)، مدیریت منابع انسانی وامورکارکنان، چاپ پنجم، انتشارات نگاه دانش ، تهران
13
شیخ اسماعیلی، سامان و حزب اوی، سنا(1395)، ارائه الگوی عوامل موثر بر جهتگیریهای کار راهه شغلی، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، سال هشتم، شماره 1، ص:78-55
14
شوقی، بهزاد و آقاجانی، طهمورث(1392)، بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر فرهنگسازمانی، مطالعات کمی در مدیریت، دوره چهارم، شماره2،ص: 79-96
15
ضیائی، محمدصادق؛ روشندل، طاهر و نرگسیان، عباس(1390)، بررسی رابطه بین فرهنگسازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان کتابخانههای دانشگاه تهران: بر اساس مدل فرهنگسازمانی دنیسون، نشریه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، دوره 45، شماره 55،ص: 49-72
16
عبدالهی ،بیژن و بهرامی ،آذر(1392)، بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری ومسیرشغلی (کارکنان ذوبآهن)، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، ش12، ص:20-13
17
عریضی سامانی، سید حمیدرضا و براتی،هاجر(1394)، اثرات مستقیم و غیر مستقیم متغیرهای شغلی و فردی بر خشنودی از کار راهه، مجله روانشناسی معاصر، دوره 10، شماره 1، ص:33-46
18
عسگریان, علیرضا؛ مجید به اجلان؛ ایمان الدین مرادی باغ فیضی و مهدی مقدمی راد، ۱۳۹۷، کارت امتیازی متوازن فردی راهکار همسویی پرداخت با عملکرد در سازمانهای دولتی و نیمهدولتی، نشریه مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه 3 (11
19
فقهی فرهمند، ناصر(1394)، اولویتبندی فرهنگهای سازمانی برای ارتقاء عملکرد کارکنان به تفکیک زن و مرد در سازمانهای خدماتی، زن و مطالعات خانواده، سال هفتم، شماره 8 ، ص: 91-69
20
گرائی نژاد، غلامرضا و چپردار، الهه(1391)، عوامل موثر بر درآمدهای مالیاتی در ایران، دوره 6، شماره 20، ص: 92-69
21
مبلغی، مصطفی و دانش، الهام(1393)، بررسی متغیرهای موثر بر فرهنگسازمانی در جهت بهبود فرهنگ و بهرهوری سازمانی در صنعت بیمه با استفاده از مدل دنیسون، نشریه مدیریت بهرهوری، دوره 8، شماره 31، ص: 101-124
22
مشبکی، اصغر(1385)، مدیریت رفتار سازمانی، چاپ سوم، انتشارات ترمه.
23
مومنی، منصور و فعال قیومی، علی(1391)، تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، تهران:گنج شایگان.
24
مهربان پور، محمدرضا؛ وقفی سید حسام ؛ آهنگری، مهناز و مام صالحی، پرویز(1396)، بررسی عوامل موثر بر اجتناب از مالیات و تاثیر آن بر معیارهای ارزیابی عملکرد با استفاده از معادلات ساختاری، دانش حسابداری مالی، دوره چهارم، شماره 3، پیاپی14، ص: 65-86
25
نوع پسند اصیل، سیدمحمد؛ ملک اخلاق، اسماعیل و عاشق حسینی مهرویانی، مجید(1393)، بررسی رابطه بین مدیریت استعداد و عملکردسازمانی، پژوهش های مدیریت منابع انسانی، سال ششم ،شماره 1،بهار13
26
مجیدی، عبداله؛ محمدی مقدم، یوسف و قاسمی، فاطمه(1390)، تاثیر ساختار سازمانی بر بهبود عملکرد معاونت آموزشی دانشگاه علوم انتظامی،توسعه مدیریت و منابع انسانی و پشتیبانی، دوره ششم، شماره 21، ص: 201-220
27
نیسی ،عبد الکاظم؛ ارشدی، نسرین و محبت، راحله(1389)، طراحی وآزمون الگویی از پیشایند ها و پیامد های موفقیت کار راهه ذهنی در یک سازمان صنعتی، دستاوردهای روانشناختی، دوره چهارم ، شماره 2، ص:35-62
28
Abele, E. A. and Spark, D.(2009), How do objective and subjective career success interrelate over time? ,Journal of Occupational and Organizational Psychology, 8(3), 803-825
29
Arthur, M. B.; khapova, S .N. and Wilderom, C. P. M.(2005), Career success in a boundaryless career world, Jornal of Organizational Behavior, 26, 177-202
30
Brunch, Y. (2002). Career systems in transition. Personal Review. (8), 231-253
31
Baruch, Y. (2004). Transforming careers: From linear to multidirectional career
32
paths. Career Development International, 9(1), 58-73.
33
Cameron, K. A. and Quinn, R. E.(2006), Diagnosing and changing Organizational culture:based on competing values framework. Jossy-Bass
34
Cameron, K. S. , & Quinn, R. E. (2011), Diagnosing and Changing Organizational Culture,Based on the Competing Values Framework (4rd ed. ). Jossey-Bass: John Wiley & Sons.
35
Defillippi, R. J. and Arthur, M. B.(1994). The boundaryless career: a competency-based perspective. Journal of Organizational Behavior, 15(3), 307-324.
36
Dries, N., Pepermans, R., and Carlier, O.(2008), Career success: Constructing a multidimensional model, Journal of Vocational Behavior,73,254-267.
37
Greenhaus, J. H. (2003), Career daynamics, Industrial and Organizational Psychology, 12, 519-540.
38
Hall, D.(2002), Careers In and Out of Organizations. Thousand oaks: Sage Publications.
39
Heizen, T. V. and Alessie, R.(2015), Time preferences and career investments, Labor and E conomics, 35, 77-92.
40
Heredia, A.(2009). Determinants of career succsess for engineering technology program graduates, University Ramon Liull.
41
Heslin, P. A.(2005), Conceptualizing and evaluating career success. Journal of Organizational Behavior, 26, 113-136.
42
Iemann, T. and Braakmann, N.(2013), The impact of international experience on objective and subjective career success in early careers, International Journal of Human Resource Management, 24(18), 3438-3456.
43
Judge, T.; Cable, M.; Boudrea, J. and Bretz, R. (1995). An empirical investigation
44
of the predictors of executive career success. Personnel Psychology, 48 (3), 485-519.
45
Korner, A.; Lechner, G.; Pavlova, M. and Silbereisen,. R.(2015). Goal engagement in coping with occupational uncertainty predicts favorable career- related outcomes, Journal of vocational behavior, 88, 174-184.
46
Naranjo, J. C.; Jimenz, D. and Valle, R. S.(2015), Studing the link between organizational culture, innovation, and performance, Jornal of Vocational Behavior, 48(1), 30-41
47
Nilforooshan, P. and Salimi, S.(2016). Career adaptability a mediator between personality and career engagement, Jornal of Vocational.Behavior, 94, 1-10
48
Ogbonna, E. and Harris, L. C.(2003), Innovative organizational structures and performance, Human Capital, 16(15), 512-533
49
Kribikova, P.(2016). Organizational structure and performance, Actual Problems In Economics, 17(5), 109-118
50
Rosenberg, M.(1979). Conceiving The Self, New York: Basic Books
51
Schein, E. H.(1996). Career anchors revisited: Implications for career development in the 21st century, Academy of Management Executive, 10(4), 80-89
52
Seibert, S.; Kraimer, M. and Liden, R.(2001). A social capital theory of career
53
Success, Academy of Management Journal, 44 (2), 219-237
54
Sorensen, l. Thomas , W. H. , Feldman, D. C.(2005), Career saccess predictors. Human Capital, 58(2), 367-408
55
Tremblay, M.; Dahan. J. and Gianechini. M.(2014). The mediating influence of career success in relationship between career mobility criteria, career anchors and satisfaction with organization, Personnel Review, 43, 324-607
56
Wong,S. ; Rasdi, R.M. ; Abu Samah, B. ; Abdul Wahat, N. (2017); Promoting Protean Career Through Complpyability Culture and Mentoring: Career Strategies as moderator, Journal of Training and Development, 41(3), P: 277-302
57
Yanjan, G.; Twenxia, Z.; Tpeng, J. and Tyixin, Z.(2015), Perceived organizational career management and career adaptability as predictors of success and turnover intention among Chinese employees. Journal of Vocational Behavior, 88, 230-237
58
ORIGINAL_ARTICLE
تدوین الگوی ساختاری اثر مولفههای مدیریت کیفیت جامع بر گردش شغلی و بررسی تأثیر نقش فرهنگ سازمانی بر آن (نمونه موردی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
مدیریت کیفیت جامع یک رویکرد مدیریتی و برای بهبود عملکرد سازمانی است. فرهنگ سازمانی پدیده ای پیچیده میباشد که در عین حال در تسریع روند پیشرفت و دگرگونی سازمان نقش به سزایی دارد، لذا در این تحقیق به بررسی الگوی ساختاری اثر مولفههای مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد شغلی کارکنان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر آن میپردازیم. بدین صورت که روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است. برای الگوسازی در تحقیق حاضر از الگو سازی معادلات ساختاری و برای آزمون روابط على میان متغیرها از روش رگرسیون سلسله مراتبی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳۲ سازمان کشور است و شامل ۲۵۵۳ نفر است. گروه نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان ۱۶ شامل ۳۳۵ نفر برآورد گردید که از سازمان به روش خوشهای تصادفی، انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای مدیریت کیفیت فراگیر موسسه کیفیت فدرال آمریکا، عملکرد شغلی پاترسون (۲۰۰۰)، فرهنگ سازمانی دنیسون و اسپریترز (۱۹۹1) و حمایت سازمانی اینترنبرگر و همکاران (۱۹۸۶) استفاده شد. پایایی پرسشنامهها بر اساس آلفای کرونباخ به ترتیب 97/0-92/0-95/0 و 74/0 برآورد گردید. دادهها با نرمافزار Spss23 ,PLS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد مؤلفههای تمرکز بر مشتری، توانمندسازی کارکنان و کار تیمی، تجزیهوتحلیل کیفیت تضمین کیفیت و بهبود کیفیت با نقش تعدیلگر فرهنگ سازمانی با عملکرد شغلی رابطه دارد (P<0.01). هم چنین بین مؤلفههای حمایت و رهبری مدیریت عالی، برنامه ریزی راهبردی، تمرکز بر مشتری تضمین کیفیت و بهبود کیفیت با نقش تعدیلگر حمایت سازمانی با عملکرد شغلی رابطه دارد (P<0/01).
http://www.jstandardization.ir/article_126126_8bf26727e9a1643891d0e4459176f2a4.pdf
2017-09-22
112
124
مدیریت کیفیت فراگیر
عملکرد شغلی
فرهنگ سازمانی
حمایت سازمانی
سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
بهروز
بهمنش
mousavi.190101@gmail.com
1
دکتری تخصصی مدیریت منابع انسانی، پژوهشگاه مدیریت بحران اصفهان، دانشکده مدیریت
LEAD_AUTHOR