ORIGINAL_ARTICLE
شناسایی زمینههای آیندهی استانداردسازی: کاربرد اکتشافی روش دِلفی
این مقاله به بررسی کاربرد روش دِلفی در شناسایی زمینههای آیندهی استانداردسازی میپردازد و برای این کار از شاخصهای مختلف علم و فناوری کمک میگیرد. منظور از واژهی "استانداردسازی[1]" ، فرایند تدوین، توسعه و استقرار استانداردهای فنی در یک نهاد استانداردسازی است. نظر به اینکه مقالهی حاضر ماهیت اکتشافی دارد، فرایند شناسایی زمینههای آیندهی استانداردسازی شرح داده میشود.
برای اینکه بتوان پیشبینی نظاممندی راجع به زمینههای پیچیدهی علم و فناوری ارائه کرد، باید ترکیبی از تحلیلهای مبتنی بر شاخصهای کمی و بررسیهای کیفی عمیق دِلفی را بکار گرفت. در ابتدا، برای شناسایی تحولات پویا در این حوزه، تحلیلهای آماریِ شاخصهای مناسب انجام میشود. سپس، برای شناسایی چالشهای جزئی در استانداردسازیهای آینده، بررسیهای کیفی دِلفی صورت میگیرد. برای گردآوری و ارزشیابی موضوعات مرتبط، به جوامعی از خبرگان، مراجعه شد، که بر اساس اطلاعات پایگاههای دادهی علم و فناوری شناسایی شده بودند.
مقالهی حاضر، در پایان، به ارزیابی رویکرد انتخابی میپردازد و با مرور ادبیات موجود در خصوص روششناسی دِلفی، دیدگاههای عملی برای امکانسنجی آن، ارائه میدهد. علاوه بر این، دورنمای بهبودهای بیشتر و زمینههای دیگر کاربرد آن نیز، ارائه میشود.
[1] Standardization
http://www.jstandardization.ir/article_58061_bde8feabaaf5561d88a28e521b3a79d7.pdf
2016-03-17
6
26
پیشبینی استانداردسازی
دلفی
شاخصهای علم و فناوری
مجتبی
بحیرایی
m.bahiraee@gmail.com
1
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه مالک اشتر، تهران، ایران
AUTHOR
مریم
محمدروضهسرا
maryam_ie1984@yahoo.com
2
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
AUTHOR
روحالله
جعفری
3
کارشناسی ارشد، مترجمی زبان انگلیسی
AUTHOR
Goluchowicz, Kerstin Martina, (2012). Standardization Foresight – An Indicator-Based, Text Mining And Delphi Method, Essay 3, Identification of Future Fields of Standardisation – An Explorative Application of the Delphi Methodology, Berlin.
1
ORIGINAL_ARTICLE
ارائه ی الگویی جهت انتخاب مناسب ترین تکنیک ها و ابزار مدیریت ریسک در مدیریت پروژه
در شرایط کنونی وجود عدم قطعیتها، محیط پیرامون سازمانها را تبدیل به محیطی پر از بحران نموده است. توجه به ماهیت نامطمئن پروژهها و لزوم صرف بهینه منابع، اهمیت انکارناپذیری مدیریت ریسک پروژه را آشکار میسازد. با ایجاد نگرش علمی به مدیریت ریسک، معرفی علمی و جامع فرآیند و تکنیکهای مدیریت ریسک میتوان زمینهساز تدوین و کاربرد نظاممند مدیریت ریسک پروژه در کشور و نیز استقرار آن در شرکت ها گردید. مطالعه حاضر با معرفی اجمالی مدیریت ریسک پروژه، با بهرهگیری از استاندارد پیکرهی دانش مدیریت پروژه[1] و استاندارد عملی مدیریت ریسک پروژه[2] که هر دو توسط موسسه مدیریت پروژه ایالات متحده منتشر گردیدهاند و در نهایت با استفاده از روشهای تصمیمگیری چند معیاره (تکنیک ANP) به ارائهی شبکههای تصمیمگیری مناسب جهت گزینش مناسبترین ابزار و تکنیکهای مدیریت ریسک در هریک از گامهای مدیریت ریسک پروژه میپردازد. نتایج نشان میدهد گزینش صحیح ابزارها و تکنیکهای مناسب برای هریک از گامهای مدیریت ریسک در ابتدای پروژه، ضمن شفاف نمودن نقشهی راه مدیریت ریسک پروژه در چرخهی عمر پروژه، هزینه و زمان مورد نیاز برای برنامهریزی مدیریت ریسک در پروژهها را کاهش خواهد داد.
[1] Project Management Body Of Knowledge
[2] Practice Standard For Project Risk Management
http://www.jstandardization.ir/article_58062_77113c7d7fe0d4cd3fae7e136a01fa25.pdf
2016-03-17
27
35
مدیریت ریسک
تکنیکها و ابزار مدیریت ریسک
پیکرهی دانش مدیریت پروژه
چرخهی عمر پروژه
نقشهی راه مدیریت ریسک پروژه
روشهای تصمیمگیری چند معیاره
محمدرضا
لطفی
1
دکترای مهندسی صنایع - استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه
AUTHOR
سجاد
باقری
2
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع- دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه
LEAD_AUTHOR
کندریک، تام، شناسایی و مدیریت ریسک پروژه. ترجمه مرتضی کشفیان ریحانی ]تهران[، جهاد دانشگاهی،1388
1
اصغرپور، محمدجواد، تصمیم گیریهای چند معیاره، انتشارات دانشگاه تهران
2
Project Management Institute, A Guide to the Project Management Body of Knowledge, Fifth Edition, 2013
3
Jorion, Philippe ,2000. Value at Risk: The New Benchmark for ManagingFinancial Risk, 2nd. Ed., McGraw Hill.
4
Project Management Institute, Practice Standard for Project Risk Management,2009
5
Chapman C, Ward S.1997, Project Risk Management: Processes,Techniques and Insights. John Wiley,.
6
Nicholas,John and Steyn, Herman.2012. Project Management for Engineering, Business and Technology. Fourth edition. Routledge. New York
7
Gang, Bon and Zhao, Xianbo,Ping Toh, Li.2013. Risk management in small construction projects in Singapore: Status, barriers and impact, International Journal of Project Management. JPMA-01501; No of Pages 9
8
Land, Richard ,2007. Project Risk Management Handbook (Threats andOpportunities), 2nd ed., Press: Office of Statewide Project Management Improvement (OSPMI).
9
Fairley R.1994. Risk Management for Software Projects. IEEE Software 1994;57±67.
10
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیلی بر نقش قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و نوآوری فناورانه (مطالعهی موردی: شرکتهای تولیدی استان گیلان)
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطهی بین مدیریت کیفیت جامع و نوآوری فناورانه در صنایع تولیدی استان گیلان میباشد. بدینمنظور تعدادی از شرکتهای تولیدی استان با توجه به بکارگیری موفق مدیریت کیفیت جامع به عنوان نمونهی تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. تعداد 119 پرسشنامه جمعآوری شد. برای بررسی فرضیات تحقیق از آزمونهای همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان میدهد که بین مدیریت کیفیت جامع و قابلیت نوآوری رابطهی مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین نقش واسطهای (میانجی) قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطهی بین این دو متغیر با رگرسیون واسطهای اثبات شد. این در حالی است که نقش تعدیلی متغیر قابلیت نوآوری کسب و کار در رابطهی بین دو متغیر تایید نشد.
http://www.jstandardization.ir/article_58063_29b5b918a556229d8321da465f037dc6.pdf
2016-03-17
36
49
قابلیت نوآوری کسب و کار
مدیریت کیفیت جامع
نوآوری فناورانه
عاطیه
صفردوست مرکیه
atiyeh.safardoust@gmail.com
1
دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
LEAD_AUTHOR
مریم
محمدروضهسرا
maryam_ie1984@yahoo.com
2
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
AUTHOR
1.بستر فیلد، دیل. (1383) کنترل کیفیت. ترجمه یحیی سید دانش، رضا اسماعیل پور، انتشارات دانشگاه گیلان
1
1.Ellonen, H.K. Wikstro,P. Jantunen,J.(2009). Linking dynamic-capability portfolios and innovation outcomes. Technovation 29 ,P 753–762
2
2.Galende, J., De La Fuente, J.M., (2003). Internal factor determining a firm’sinnovative be haviour. Research Policy 32, 715–736.
3
3.Hung,R.Y. Yang, B. Lien,B.Y. McLean,G.N. Ku,Y.M. (2010). Dynamic capability: Impact of process alignment and organizational learning culture on performance. Journal of World Business 45.P 285–294
4
4.Lawson, B. Samson, D. (2001). Developing Innovation Capability in Organisations: A Dynamic Capabilities Approach. International Journal of Innovation Management, Vol. 5, Issue 3
5
5.Menguc,B. Auh,S. (2010). Development and return on execution of product innovation capabilities: The role of organizational structure. Industrial Marketing Management 39 , 820–831
6
6.Oana Branzei,O. Ilan Vertinsky,I. (2006). Strategic pathways to product innovation capabilities in SMEs. Journal of Business Venturing 21 , 75– 105
7
7.Perdomo-Ortiz,J. lez-Benito,J.G. & Galende.J. (2006). Total quality management as a forerunner of business innovation capability. Technovation 26,P1170–1185
8
8.Perdomo-Ortiz,J. lez-Benito,J.G. & Galende.J. (2009). The intervening effect of business innovation capability on the relationship between Total Quality Management andدtechnological innovation. International Journal of Production Research, Vol. 47, No. 18, p5087–5107
9
9.Suellen J. Hogan,S.J. Soutar,G.N. McColl-Kennedy.J.R. Sweeney,J.C. (2011). Reconceptualizing professional service firm innovation capability: Scale development. Industrial Marketing Management, P1-10 .
10
10.Tang, H.K., 1998. An integrative model of innovation in organizations. Technovation 18 (5), 297–309.
11
11.Tang, H.K., 1999. An inventory of organizational innovativeness. Technovation 19, 41–51
12
12.Yam,R.C.M. Guanb,J.Ch. Puc,K.F. Tang,E.P.Y. (2004). An audit of technological innovation capabilities in chinese firms: some empirical findings in Beijing, China. Research Policy 33 ,P1123–1140
13
13.Yam,R.C.M. Lo,W. Tang,E.P.I. Lau,A.K.W. (2011). Analysis of sources of innovation, technological innovation capabilities, and performance: An empirical study of Hong Kong manufacturing industries. Research Policy 40,P 391–402
14
14.Yang,J. (2011). Innovation capability and corporate growth: An empirical investigation in China. Journal of Engineering and Technology Management.P 1-13
15
15.Wheelwright, S.C., 1984. Reflecting corporate strategy in manufacturing decisions. Business Horizons, 21 (1), 57–66.
16
16.Zollo, M. and Winter, S., 2002. Deliberate learning and the evolution of dynamic capabilities. Organization Science, 13 (3), 339–351.
17
ORIGINAL_ARTICLE
استانداردسازی، اثربخشی آموزشی و مقایسه تطبیقی الگوهای ارزشیابی با ارائه ی الگوی جامع ارزشیابی
توجه به روند سریع رشد علم و فناوری و تخصصی شدن فرآیند آموزش از طرفی و همچنین اثربخشی و بهرهوری آموزشی از طرف دیگر، سازمانها و نهادهای استانداردسازی را بر آن ساخت تا به این فرآیند نگاه ویژهای داشته باشند و یکی از مسائل اصلی آنها، سنجش میزان اثربخشی آموزشهاست؛ چرا که با درنظر گرفتن منابع هزینه شده برای دورههای آموزشی، خواهان دسترسی به نتایج و خروجی این هزینه میباشند، تا آن را به سرمایهگذاری بدل کنند. ارزشیابی به عنوان وسیلهای معتبر برای قضاوت درباره کیفیت، اجرا، ارزش و یا اثربخشی برنامهریزیها، مورد استفاده قرار میگیرند و موجبات انتخاب یا تصمیمگیریهای منطقی، برای اصلاح و تغییر را در اختیار مجریان قرار میدهد. در این مقاله ضمن مـعرفی الگـوهای مختلف ارزشیابی آموزشی و مقایسه تطبیقی آنها با یکدیگر به ارایۀ الگوی جامع در جهت استفاده سازمانها و نهادهای استانداردسازی پرداخته است. نتایج مقایسه تطبیقی نشاندهندۀ آن است که ترکیب الگوی فیلیپس که توسعه یافته الگوی کرک پاتریک می باشد با الگوی استاندارد ایزو 10015 را میتوان به عنوان الگوی جامع ارزشیابی پیشنهاد داد.
http://www.jstandardization.ir/article_58064_b39e67ac34dfa6ba7c7f54f29eca0b4d.pdf
2016-03-17
50
56
استانداردسازی
الگوهای ارزشیابی آموزشی
اثربخشی
استاندارد ایزو10015
مسیح
ابراهیمی
1
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر
AUTHOR
سیدکریم
حسامی
2
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
AUTHOR
بختیاری،یزدان؛ کیانی منش،کامران. الگوهای ارزشیابی آموزش(با تاکید بر تجربه های نوین و کاربردی).تهران: انتشارات تمدن علمی،1393.
1
حقدوست،رضا.ارزیابی دوره های آموزش ضمن خدمت مرکز استاندارد از دیدگاه شرکتکنندگان. تهران: پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی. دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه خوارزمی،1392.
2
خراسانی، اباصلت . ارزیابی اثربخشی آموزشهای سازمانی. تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران،1391.
3
فتحی واجارگاه، کورش ؛ دیبا واجاری، طلعت. ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی. تهران: انتشارات آییژ،1384.
4
قهرمانی، محمد. مدیریت آموزش سازمانی. تهران: دانشگاه شهید بهشتی،مرکز چاپ و انتشارات،1388.
5
مطالعهی تطبیقی فرآیندهای آموزش سازمانی و معرفی نظام جامع آموزش سازمانی مبتنی بر استاندارد ایزو10015. فصل نامه مدیریت استاندارد و کیفیت، سال پنجم، شماره 1، بهار 1394.
6
مؤسسهی آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، مرکز استاندارد دفاعی ایران. مدیریت کیفیت- راهنمای آموزش،IDS-ISO 10015 2nd.Edition:2009, ISO 10015:1999، انتشارات مبنای خرد، ویرایش دوم،1388.
7
ORIGINAL_ARTICLE
استانداردسازی اقتصاد اطلاعات و نقش آن در مدل توسعه شرکتهای کوچک دیجیتالی
سهم اقتصاد اطلاعات در توسعه اقتصادی کشور در حال گسترش است و عمده صحنهگردانان این اقتصاد شرکتهای کوچک و متوسط دیجیتالی هستند. این مقاله، ضمن تشریح نقاط تمایز اقتصاد اطلاعات و اقتصاد سنتی، مثلث موفقیت اقتصاد اطلاعات شامل سه وجه فناوری اطلاعات، شرکتهای کوچک و متوسط دیجیتالی و استانداردسازی را بعنوان عناصر ضروری برای توسعه اقتصاد اطلاعات مطرح کرده و ضمن تشریح نقش و جایگاه هر عنصر، مدلی برای حضور شرکتهای کوچک و متوسط دیجیتالی در عرصه اقتصاد اطلاعات ارایه مینماید.
مطالعات انجام شده نشان میدهد که فناوری اطلاعات، زمینهساز ایجاد و توسعه اقتصاد اطلاعات بوده و اقتصاد اطلاعات در ایجاد و گسترش شرکتهای کوچک و متوسط دیجیتالی نقش دارد. همچنین هرچه استانداردسازی در اقتصاد اطلاعات توسعه یابد، به رشد این قبیل شرکتها و بقای آنها در بازار کمک کرده و موجب توسعه اقتصادی و اشتغالزایی شده و حرکت به سوی اقتصاد پایدار بیش از پیش ممکن میشود.
http://www.jstandardization.ir/article_58065_f9bec8eb9b50aabc7f4655317c6ab4c0.pdf
2016-03-17
57
67
استانداردسازی- اقتصاد اطلاعات- اقتصاد دیجیتال- شرکت های کوچک و متوسط دیجیتالی
فتاح
میکاییلی
1
نویسنده مسئول- عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
LEAD_AUTHOR
مصطفی
تمتاجی
tamtaji@gmail.com
2
دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبایی
AUTHOR
1- کتاب "استانداردسازی، رویکردی کسب و کارانه به سازمانهای ملی استانداردسازی"، هنک دی ورایس، ترجمه دکتر بهروز ریاحی و دکتر سید محمد مهدی هادوی. 1389. چاپ اول.نشر مربع.
1
2- سند "سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی"، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت للهالعظمی سید علی خامنهای(مد ظله العالی)- مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی. 29/11/1392
2
3- کتاب "اقتصاد دیجیتال"، Stephen M.Mutula، ترجمه دکتر پیام حنفی زاده و محمد تقی صادقی. 1394. چاپ اول. انتشارات ترمه
3
4- Economics of Information Technology;2001; Hal R. Varian; University of California, Berkeley.
4
5- Understanding the Digital Economy;2003; edited by Erik Brynjolfsson and Brian Kahin; Massachusetts Institute of Technology.
5
6- Small Companies in the Digital Economy;2003; Sulin Ba, Andrew B. Whinston, and Han Zhang.
6
7- Fang Zhao Joseph Wallis Mohini Singh , 2015,"E-government development and the digital economy: a reciprocal relationship", Internet Research, Vol. 25 Iss 5 pp. 734 – 766
7
8- Competence Management for Open Innovation; 2010; By Joachim Hafkesbrink, H. Ulrich Hoppe, Johann Schlichter; chapter 2; “Organizational competencies for open innovation in SME of digital economy”.
8
9- Classification of Services in the Digital Economy; 2013; By Rolf H. Weber, Mira Burri;Springer.
9
ORIGINAL_ARTICLE
برآورد هزینه ی فعالیت های مراکز خدماتی دولتی با استفاده از روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا (مطالعه ی موردی یک سازمان خدماتی دولتی در ایران)
وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فناوری اطلاعات و دسترسی به سیستمهای اطلاعاتی ارزان در سالهای اخیر و داشتن نگرشهایی همچون رضایت مشتریان، مدیریت فعالیتها را اجتنابناپذیر کرده است. موفقیت و تداوم فعالیت در محیط رقابتی جدید، مستلزم استفاده از روشهای نوینی است که کسبوکار را در رده جهانی قرار میدهد. یکی از مهمترین ابزارهای رقابتی در این زمینه، عامل قیمت و تعیین بهای تمامشده خدمات و محصولات است. تعیین بهای تمامشده صحیح و واقعی از جهات عمدهای دارای اهمیت است. بهای تمامشده در تصمیمهای قیمتگذاری فروش، تعیین سودوزیان، کنترل و کاهش هزینههای تولید یا حذف یک محصول یا ارائه یک خدمت و بسیاری موارد دیگر مؤثر است. یکی از روشهای ارائهشده برای محاسبه بهای تمامشدهی محصولات و خدمات استفاده از روش هزینهیابی بر مبنای فعالیت زمان گرا(TDABC[1]) میباشد که بهعنوان یک راهکار برای پوشش دهی نقاط ضعف روش هزینهیابی بر مبنای فعالیت (ABC[2]) ارائه گردیده است. در این پژوهش سعی بر آن است که با استفاده از رویکرد هزینهیابی بر مبنای فعالیت زمان گرا قیمت تمامشدهی محصولات و خدمات نهایی ارائهشده در یک سازمان خدماتی دولتی ایران را محاسبه و میزان اختلافات موجود در سیستمهای هزینهیابی قدیمی و جدید و تأثیر آن بر بودجهبندی عملیاتی، کارایی و اثربخشی سیستم را مورد تجزیهوتحلیل قرار داده و درنهایت بر اساس نتایج حاصله میزان سود ده بودن و یا ضرر ده بودن فعالیتهای انجامشده را تنها از منظر مالی موردبررسی قرارداد. روش پژوهش از نوع توصیفی کاربردی از طریق انجام مصاحبههای نیمه ساختاریافته از خبرگان و توسط پژوهشگر صورت گرفته و نتایج حاصله نیز نشان از اختلافات بین میزان هزینههای صرف شده و درآمدهای کسبشده و ضرر ده بودن فعالیتهای انجامشده در سازمان موردنظر است.
[1] Time driven activity based cost
[2] Activity based cost
http://www.jstandardization.ir/article_58066_c33944d546d46befd5a135d7cf5a3363.pdf
2016-03-17
68
84
هزینهیابی بر مبنای فعالیت(ABC)- هزینهیابی بر مبنای فعالیت زمان گرا(TDABC)مراکز خدماتی دولتی –بودجهبندی عملیاتی
بهروز
دوشابی
1
کارشناسی ارشد مهندسی صنایع- سیستم های اقتصادی اجتماعی - دانشگاه خوارزمی
LEAD_AUTHOR
بــر مبنــای فعالیــت در بودجه ریــزی بــر مبنــای عملکــرد در .)1386(آذر 189. حســابدار مجلــه شــماره ” ســازمان های دولتــی .)1386 . انــواری رســتمی، علی اصغــر و عصمــت رضایــی ( 2 ای ســودآوری اعتبــارات بانکــی عقــود اســلامی ارزیابــی مقایســه بــه روش بهایابــی بــر مبنــای فعالیــت و روش بهایابــی صنعتــی، موردمطالعــه بانــک توســعه صــادرات، بررســی های حســابداری و -42 23 صــص 48حسابرســی بررســی ساده ســازی “ .)1393. خــدا رحــم، ب. ون. ب. منــش (3 سیســتم هزینه یابــی بــر مبنــای فعالیــت مبتنــی بــر محــرک فصلنامــه علمــی پژوهشــی، دانــش حســابداری و ” زمان گــرا
1
حسابرسی مدیریت سال سوم (شماره دهم). به کارگیــری مــدل “ .)1391 . ســلطانی، س. خ. وم. م. کلانــی ( 4 هزینه یابــی بــر مبنــای فعالیــت زمــان گــرا در شــرکت های فصلنامــه علمــی پژوهشــی حســابداری مدیریــت ســال ”تولیــدی پنجــم (شــماره پانزدهــم). ارزیابــی تطبیقــی “ .)1390. نمــازی، محمــد و امیــن ناظمــی ( 5 ســودمندی اطلاعــات سیســتم هزینه یابــی بــر مبنــای فعالیــت بــا هزینه یابــی ســنتی در بانکــداری الکترونیــک (مــورد مطالعــه ، مقالــه منتشرنشــده.” بانــک کشــاورزی ایــران) 6.Al Nasser, A. and Li W. (2008).Why Did ABC Fail at the Bank of China?, Management Accounting QuarterlySpring, Vol. 9, No. 3, PP.7-14. 7.Carenys, J. and Sales, X. (2008). Costing the Bank
2
ing Services: A Management Accounting Approach, Journal of Money, Investment and banking, Iss. 6, PP. 35-53. 8.Fuster, J. (2007). Management Accounting in Spanish Saving Banks: An Empirical Investigation, Journal of Performance Management, Vol. 20، No.1, PP.33-65. 9. Hao, S., and R. Ding (2008). “Design of Activity Based Model Based on the Reciprocal Cost Sharing”, International Workshop of Modeling, Simulation and Optimization. Kaplan, A. L., et al. (2014). “Measuring the cost of care in benign prostatic hyperplasia using time-driven activity-based costing (TDABC).” Healthcare. 10.Kaplan, R.S. and Anderson، S. (2007).Time Driven Activity Based Costing: A Simpler and more Powerful Path to HigherProfits, Harvard Business School Press,1st Ed. 11.Schutzer, M. E., et al. (2014). “Time Driven Activity-Based Costing: An Economic Analysis of WholeBreast Radiation Therapy Versus Balloon-Based Brachytherapy in the Management of Early-Stage Breast Cancer.” International Journal of Radiation Oncology*Biology*Physics 901 12. Vieira, R. and Hoskin، R. (2004). Management Accounting Change in the Financial Services Sector: The Implementation of Activity Based Costing in a Portuguese Bank, Working Paper presented at the Fourth Asian Pacific Interdisciplinary Research in Accounting Conference.
3